זמינות בשעות לא שגרתיות ומעטפת טיפולית מותאמת

    עפר גדנקן No Comments on זמינות בשעות לא שגרתיות ומעטפת טיפולית מותאמת

    ד"ר ריזאן סח'ניני, רופאה מחוזית ומומחית לרפואת ילדים, מכבי מחוז צפון על חשיבות שיתוף פעולה מלא עם ההורים ברפואת ילדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בריאות ילדינו הופכת להיות אחד מהנושאים המרכזיים של חיינו. בכל גיל יש מחלות המאפיינות אותו ודרכי התמודדות שונות. לצורך טיפול נכון, קיים צורך לבנות קשר מיוחד ויציב בין רופא הילדים להורים והילדים כבר מהמפגש הראשון. "בניהול מחלה, בייחוד אצל ילדים, הבסיס הראשוני הוא לבנות אמון ולפתח קשר אמיתי ורציף עם המשפחות ולהיות שם עבורם בזמן אמת. זה דורש מאתנו לתת מענה רפואי ואיכותי בזמינות גבוהה בכל הערוצים האפשריים." אומרת ד"ר ריזאן סח'ניני, הרופאה המחוזית של מכבי בצפון ומומחית לרפואת ילדים במרכז הרפואי של מכבי בקסטרא- חיפה. "בשביל לשמור על המענה והקשר הרציף אנחנו פועלים כל הזמן במגוון ערוצי תקשורת ומוסיפים עוד ועוד שירותים כמו ביקורים וירטואליים, בקשות אונליין מהרופא מהמרפאה, מוקד רפואה דחופה לילדים ועוד."

    "בטיפול בילדים המשפחה היא חלק בלתי נפרד מהטיפול והיא מביאה איתה הרבה רגש ודאגה. לכן  לנו כרופאי ילדים חשוב מאוד לשתף במצב המחלה, שיטת הטיפול ומה מצפה לנו בעתיד – בכל שלב, הכנות והשקיפות הם כלי חשוב מאוד ביצירת יחסי אמון עם המטופלים. עבורי חשוב להיות זמינה גם מחוץ לשעות העבודה במרפאה ולהשתמש בכל הדרכים והטכנולוגים על מנת להעניק טיפול מיטבי ויעיל".

    לדברי ד"ר סח'ניני, מכבי יצרה מעטפת רפואית ייעודית לדור הצעיר, ופועלת להנגיש את מיטב שירותי הרפואה עבורם גם בשעות לא שגרתיות. " הורים צעירים לפעמים זקוקים לזמינות קצת אחרת. למשל בימים ובשבועות הראשונים לאחר לידת תינוק, עולות שאלות וחששות, ולכן נדרשת זמינות גבוהה עבור המשפחה כדי להעניק טיפול מותאם ומענה בזמן אמת לשאלות ולבעיות שמתעוררות. בנקודה הזאת חשוב לנו לתת מענה הולם בעת הצורך"

    לסיום ד"ר סח'ניני במסר להורים: "חשוב שתעדכנו אותנו, רופאי הילדים בכל החמרה או שינוי במצב הילד בתגובות שלו בבית לטיפול. יחד עם זאת, חשוב גם לזכור שמחלות הן חלק מחיינו וחלק מחיי הילדים ועם טיפול וזיהוי נכון של המחלה, יחד נתגבר ונשיב את הילדים לבריאות שלמה".

     



    0 תגובות